Tuesday 27 December 2011

2011 tadı damakta kalanlar serisi


Son üç haftadır Sourberry Radyo'da Karışık Kaset'te sizlere 2011'in tadı damakta kalan şarkılarını çaldım.

2011 - Tadı Damakta Kalanlar Vol.1-3


Bu üç volume'da hangi şarkılar var merak ediyorsan hemen okumayı bırak ve aşağı in az biraz. Merak ediyorum ama önce ne zırvalamışsın bi göreyim diyorsan buradan devam et.



Öncelikle 2011'i kabaca bir değerlendirme yanlışına düşeyim. Fikrimce, efsane albümlerin çıkmadığı, görece sönük bir yıldı 2011. hani şöyle 2019 yılının aralık ayında yapacağım "son 10 yılın en iyi albümleri" radyo yayınında tahminimce sadece 1 ya da 2 albüm kendine yer bulur. hiç şüphesiz bunlardan biri PJ Harvey'nin Let England Shake'i olacak.




bununla beraber, vasat albümlerin içerisinde çok iyi şarkılar bulmak mümkün oldu 2011'de. beni asıl korkutan ise önümüzdeki yıllarda da benzer bir tablo ile karşılaşacağımız beklentisi. neden mi? nedeni müzik endüstrisinin aldığı yeni şekil: download kültürü ile başlayan ve bir kaç iyi şarkı ile nam salma, köşe dönmece zihniyeti. yap iki şarkı, koy 5-6 vasat şarkının arasına, bas albümü. nasılsa albüm geliri hikaye, o iki şarkı tutsun, senden kralı yok... evet, ne yazık ki 2000'lerde başlayan bu yeni şekil endüstri, yeni nesil müzisyen/gruplarda bir zihniyet olmuş durumda.

mamafih, istisnalar tabii ki ve her zaman olacaktır. ve biz de onları cımbızla bulup çıkarmaya ve onları dinleyip sevmeye devam edeceğiz. işte 2011 için kişisel top 5 albümler listem.


Karışık Kaset 2011 TOP 5 Albums

1. PJ Harvey -
Let England Shake
2. Gevende -
Sen Balık Değilsin Ki
3. Destroyer - Kaputt

4. The Antlers - Burst Apart

5. John Maus - We Must Become the Pitiless Censors of Ourselves


uzun lafın kısası, MAB Entertainment ürünü olan Karışık Kaset radyo programında 2011'in en iyi şarkılarını derlediğim "2011 - Tadı Damakta Kalanlar Vo. 1-3" üçlemesi aşağıda listelenmiştir. 35 şarkı var. Tamamen kişisel bir "best of"tur ve bir beğeni sıralaması yapılmamıştır.


2011- tadı damakta kalanlar vol.1

a yüzü

destroyer - blue eyes

glasvegas - euphoria, take my hand

pj harvey - on battleship hill

gotye - somebody that ı used to know (feat kimbra)

lykke li -i follow rivers

the jezabels - endless summer


b yüzü

wild beasts - lion's share

dry the river - new ceremony

kurt vile - baby's arms

the vaccines - post break up sex

tennis - origins

fleet foxes - lorelai



2011- tadı damakta kalanlar vol.2

a yüzü

radiohead - little by little

jónsi - gathering stories

gevende - ıgloo

james blake - limit to your love

autoheart - control


b yüzü

the antlers - every night my teeth are falling out

the black keys - lonely boy

admiral fallow - squealing pigs

the joy formidable - austere

the strokes - under cover of darkness

the decemberists - down by the water

david lynch - pinky's dream (feat. karen o)

2011- tadı damakta kalanlar vol.3
a yüzü

feist - how come you never go there

the raveonettes - forget that you're young

bright eyes - ladder song

arctic monkeys - suck it and see

tv on the radio - you

florence + the machine - what the water gave me


b yüzü

dirty beaches - horses

john maus - believer

m83 - midnight city

the horrors - still life

girls - honey bunny


ha bu arada son not: insanın blogu olmaya görsün, çok boşluyor. 2012'den bir isteğim de bu blogun güncel olması. sihirli değnek ile gelsin bana!

6 comments:

  1. muhteşem üçleme olmuş, laf olsun diye söylemiyorum, cidden pek beğendim. ben olsam ne eklerdim diye de düşündüm, aklıma hop diye sadece bon iver - calgary geldi. her zamanki gibi eline sağlık.

    ReplyDelete
  2. beğendiğine sevindim! ne yazık ki bon iver amca ile yıldızım barışık diil, sevemedim bi :)

    ReplyDelete
  3. ben de albümün hepsine hayran değilim de işte bir calgary'i çok sevdim. albüm de iyi kesin hissediyorum ama biraz sabırla dinlemek lazım, doğru modda olmak lazım ki ben kesin o modda da değiliiiim, hele bu aralar sabırlı hiç değilim. sen de bir tek calgary'i sev :-)

    ReplyDelete
  4. bu arada blog 2012 boyunca güncel kalmaz bahsine hemen varım!

    ReplyDelete